Fotografie

Een verhaal om aan de muur te hangen – in fotografie hoe dat eruit kan zien

Het gaat om jóuw verhaal

Foto’s laten je meekijken met de fotograaf, laten je door diens ogen kijken, vanuit diens perspectief.

Wij willen je de ziel laten zien van jouw bedrijf.

Dus praten we eerst met je. Luisteren naar jou en jouw verhaal, wat jouw bedoeling, doel, missie is met je bedrijf. Het verhaal dat dieper en verder gaat dan ‘winst draaien’. Het verhaal dat gaat over waarom je juist met dit bedrijf de wereld een stukje mooier, mensen een stukje gelukkiger wil maken.

Bourgondisch genieten

Natuurbehoud & duurzaamheid

Samen lekker bezig zijn

Verre reizen maken

De essentie zichtbaar

“Het zijn de kleine dingen die het doen”, zegt het liedje. En ja, juist in de details kan voelbaar gemaakt worden waar het om gaat, wat de essentie is. Wat iemand raakt en waarom. Dus in een fotografisch bedrijfsverhaal komen zeker ook details voor die gevoel, geur, smaak, gehoor, de zintuigen in het algemeen ‘wakker maken’. Foto’s waar je naar kunt blijven kijken, die op je inwerken, je wat doen. Je laten voelen waar het om gaat – misschien zelfs zonder dat je er woorden aan kunt geven.

Ooit begon het met een droom

Je bedrijf is niet vanuit het niks ontstaan. Ooit begon het met een droom, een beeld in je hoofd, of een idee-in-het-klein. Het uitgangspunt is een goed oriënteringspunt om vast te leggen in het fotoverhaal wat eigenlijk ooit eens de bedoeling was dat het worden zou.

Van droom naar bedrijf ging niet vanzelf

Er is tijd overheen gegaan om je droom tot volwassen werkelijkheid uit te laten groeien. Dat ging niet vanzelf. Daar heb je hard aan gewerkt. En je medewerkers samen met jou ook. Maar jij bent degene die de boom geplant heeft, het startsein gegeven, de eerste steen gelegd, of hoe je het ook noemen wilt. Eerst denken in alle eenzaamheid. Filosofie van de keukenstoel. Totdat er geleidelijk aan muziek in je plannen ging komen. Ook dat mag erkenning krijgen in het fotoverhaal.

Een prachtig gebouw

Het gebouw waarin je bedrijf huist, dat is meer dan een stapel stenen. Het is het gezicht van je bedrijf. Het laat de ziel zien van je bedrijf. Het is een bezield portret. Dat zich trots mag laten zien in het fotoverhaal van je bedrijf. Van buiten – maar ook van binnen zingt het en laat het ‘t ritme horen van wat jullie met zijn allen hebben opgebouwd.

Het zijn de mensen die het waarmaken

Hoe mooi een gebouw ook is, het wordt pas echt bezield door de mensen die er werken, en eventueel leven ook. Of die er komen om er producten of diensten af te nemen. Als al die mensen met plezier met elkaar omgaan, dan is dat te merken in de sfeer. Dan is het alsof het gebouw lacht als je er binnengaat.

Hier wat foto’s van mensen aan het werk, aan het spelen, of als klant.

Met liefde gemaakt en gedaan

Bij het maken van producten en het creëren van diensten heb je instrumenten en gereedschap nodig. Wie van zijn werk houdt, die gaat daar met liefde en aandacht mee om. En levert zorg aan de producten die naar de klanten gaan. Soms voelt dat zelfs alsof ze ‘geadopteerd’ worden. Of het nou gaat om planten en bloemen, of om techniek, of om muziek, je merkt het als er met liefde en aandacht aan is gewerkt. Dan kun je merken dat iets een eigen karakter mee heeft gekregen.

Patronen laten zich herkennen

Wanneer er figuurlijk (en soms ook letterlijk) muziek zit in een bedrijf, dan kun je dat in bepaalde patronen herkennen, in zich herhalende ritmes, zich vrolijk slingerende lijnen. Iets dat in het voren al aandient wat er speelt. Iets waar je blij van wordt.

Knersend zichtbaar wat pijn doet

Maar dat blije is waarschijnlijk niet hetgeen maakt dat je naar ons toegekomen bent. Juist dat het op dit moment niet zo fijn voelt, juist schurend gaat in het bedrijf en tussen de mensen die er werken.

Wat je zelf vaak maar al te duidelijk voelt, maar niet altijd weet te omschrijven, dat is de pijn van wanneer het niet goed gaat in je bedrijf. Wat dat doet met jou, met je medewerkers – en uiteindelijk met je bedrijf ook. Die pijn van het heden, dat is confronterend om in foto’s te zien, maar juist door het contrast dat het vormt met hoe het ook kan gaan, hoe het fijn kan gaan, dat kan helpend en helend werken.

Ja, ook dat verbeelden we in het fotoverhaal – het is immers het startpunt van nu, het punt waarvan je weg wilt. En liever nooit meer terug terecht wilt komen.

Blij met resultaat

En als je weg bent bij de pijn, het schurende, het snauwende, als het weer fijn is, als de zon weer schijnt in je bedrijf, kun je dat nu al voor je zien? Hoe ziet het er dan uit? Hoe voelt het dan voor jou, voor je medewerkers? Wat doet dat met je klanten, of mensen die er nog over denken of ze klant bij je willen worden? Voelen die zich weer tot jullie aangetrokken als alles weer op rolletjes loopt? Gelukkige medewerkers samen een hecht team vormen  en zo samen met plezier het bedrijf er weer bovenop helpen, dat het bloeit en groeit? Wat ga je doen als dat eenmaal zo is? Hoe voel je je dan? Heerlijk in een hangmatje uitrusten in het weekend? Of juist iets actiefs ondernemen met je gezin of vrienden?

Wat is de brug tussen hoe het nu is en hoe het ook kan zijn?

Dat fotoverhaal van je eigen bedrijf om aan de muur te hangen, en / of in een boekwerk te hebben, dat je er met je medewerkers, en zijn onderling, over kunnen praten, het op je in laten werken…

Want het gaat om het verhaal, het gaat om jóuw verhaal, om júllie verhaal, de weg naar jezelf en de ander…

Wat denk je ervan?

Zullen we er eens over praten hoe het concreet voor jullie kan worden, je eigen Bedrijfsverhaal?

En als je weg bent bij de pijn, het schurende, het snauwende, als het weer fijn is, als de zon weer schijnt in je bedrijf, kun je dat nu al voor je zien? Hoe ziet het er dan uit?

Hoe voelt het dan voor jou, voor je medewerkers? Wat doet dat met je klanten, of mensen die er nog over denken of ze klant bij je willen worden? Voelen die zich weer tot jullie aangetrokken als alles weer op rolletjes loopt? Gelukkige medewerkers samen een hecht team vormen  en zo samen met plezier het bedrijf er weer bovenop helpen, dat het bloeit en groeit? Wat ga je doen als dat eenmaal zo is? Hoe voel je je dan? Heerlijk in een hangmatje uitrusten in het weekend? Of juist iets actiefs ondernemen met je gezin of vrienden?

Wat is de brug tussen hoe het nu is en hoe het ook kan zijn?

Dat fotoverhaal van je eigen bedrijf om aan de muur te hangen, en / of in een boekwerk te hebben, dat je er met je medewerkers, en zijn onderling, over kunnen praten, het op je in laten werken…

Want het gaat om het verhaal, het gaat om jóuw verhaal, om júllie verhaal, de weg naar jezelf en de ander…

Wat denk je ervan?

Zullen we er eens over praten hoe het concreet voor jullie kan worden, je eigen Bedrijfsverhaal?

14 + 5 =

Vertrouwelijkheid is essentieel in mijn werk, dus het spreekt voor zich dat ik zorgvuldig omga met jouw gegevens.
Wat dat concreet inhoudt? Dat kun je in mijn privacyverklaring lezen. 🙂